Teufel Aureol Groove

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Teufel Aureol Groove op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Phil Auwdio 18-11-2011
Geschreven voor: Teufel Aureol Groove

Al meer dan een jaar gebruik ik dit type oordopjes. Het ervaren van muziek is heel persoonlijk. Na de aanschaf van een goede portable mediaspeler vond ik de daarbij geleverde oordoppen ongemakkelijk passen en het geluidsspectrum erg tegenvallen. Aan mijn geluidsinstallatie heb ik thuis door de jaren heen veel aandacht en geld besteed. De hierbij passende hoofdtelefoon heb ik ook op de mediaspeler uitgeprobeerd. In vergelijk met de standaard oordopjes was het verschil aanzienlijk. De mogelijkheid om de producten van Teufel enkele weken uit te proberen deed mij besluiten om een setje Aureol Groove te bestellen. Na ontvangst aangesloten en getest. Dit leverde direct al een veel betere, gedetailleerde geluidsweergave op. Het setje werd na enkele uren spelen steeds muzikaler.
Voor Pop- en Jazzmuziek is de weergave uitstekend. Het draagt comfortabel door de verschillende maten ooradapters. De duurzaamheid is voor verbetering vatbaar omdat er gemakkelijk een kabelbreuk net boven de 3.5 mm. stereosteker kan ontstaan. Laatste nieuws is dat er voor dit euvel een modificatie wordt uitgevoerd. Ben benieuwd. Ik ben nu bezig aan mijn derde setje. De klantenservice lost dit overigens prima op. Binnen enkele dagen kreeg ik een nieuw setje thuis gestuurd.